Zrodenie kulturistu #7 Kulturisti sú ako dobré víno

08.04.2013 13:18

Niekedy Randy čakal až dokončíme tréning, niekedy mi naznačil už pri tréningu, čím sa zaoberá jeho hormónmi zmietaná myseľ. Niekedy bol chlapec tak nedočkavý, že to nemohlo počkať. To bol jeden z tých prípadov. Ani si nevyzliekol bundu, hodil tašku s výbavou na zem a dostal zo seba, čo mal práve na srdci.

"Chem ísť na túto súťaž." preniesol. Ihneď mi vrazil papier do rúk. Zbežne som to pozrel a hneď som si všimol, že usporiadateľ tejto akcie má asi pekne nízky rozpočet. Dvaja z vystupujúcich boli z okolia a neumiestnili sa ani v TOP 10 na žiadnej národnej súťaži. Hlavný vystupujúci bol profesionál, ktorý to najlepšie však už mal nejaký ten rok za sebou.

Pravdepodobne za vystúpenie nedostal viac než jedlo, ubytovanie a sľúbené fotenie jeho mimosezónneho zaliateho hladkého tela, ktoré by zaisťovala škaredá sestra usporiadateľa. Celkom málo za pózovanie na hudbu AC/DC pre pobavenie obecenstva. Dátum tejto udalosti bolo zhruba za 3 mesiace. "Čo myslíš?" zabreptal Randy a vyceril zuby.

"Som schopný prísť na tu akciu vysekaný alebo nie?" O tom som mal hneď jasno. Chlapec bol prirodzene štíhly typ, ktorý by mohol byť skvele vyrysovaný v polovičnom čase, keby k tomu pridal nejaké kardio a ubral trocha na sacharidoch.

Kulturisti sú ako dobré víno

"Áno, som si istý, že by si nemal žiadny problém, ale toto vedie k diskusii na tému Jurský park."

"Čože?" Randy očividne nevidel žiadnu súvislosť medzi smrtiacim Valaciraptorom a našou situáciou. "Iba pretože mohli naklonovať dinosaurov neznamená, že mali." čakal som, či ho to nenapadne, ale asi som nebol dosť presný, takže jeho tvár mala stále nechápajúci výraz. "Dobre, skúsime to na inom prípade."

"Býval jeden chlapík, ktorý sa volal Orson Welles, ktorý bol v jednu chvíľu najlepším režiséro v Hollywoode. Keď zostarol a nabral 45 kg, jediná práca, ktorú mohol robiť, bolo robenie reklám na vína Paula Masona."

"Víno, dobre..." Konečne sa začal chytať, preto som musle rýchlo pokračovať.

"Hlavné motto jeho reklamy bolo: Predávame vína vtedy, až keď sú pekne vyzreté a uležané. Iste chápeš vzťah medzi vyzralosťou a kvalitou vína?"

"Naozaj nemám moc rád víno, vypil som fľašku vína na bratrancovej svadbe a ešte dva dni som ho cítil."

"Dobre, tiež nemám rád vína a tiež by som sa nevyznal v zozname vín v reštaurácii, ale účel môjho rozprávania je ten, aby si si uvedomil, že čím dlhšie víno leží v nejakej tmavej pivnici, tím je lepšie. Tie najlepšie a najdrahšie vína sa nechávajú zrieť kľudne 20 rokov. Na druhú stranu si môžeš zájsť do potravín a kúpiť si za pár centov víno, ktoré bolo urobené pred pár týždňami. Dobré víno môže kľudne stáť 500 €."

"Dívaj sa na seba ako na fľašu vína." Randy sa na seba pozrel do zrkadla a zaujal pozíciu biceps a starostlivo sa koncentroval. "Čím dlhšie budem na ňom pracovať, tím lepší bude?" Keby mal viac gélu vo vlasoch, vypadal by, ako keby bol práve na súťažných doskách.

"Mohol by si ísť na tú súťaž, zúčastniť sa súťaže nováčikov a pravdepodobne odísť s trofejov." uistil som ho. "Mužská kategória by bola asi hlúposť, dostal by si na p*del."

"Ďakujem za úprimnosť, Ron."

"Prepáč, ale musel som byť úprimný. Pozri, ja som začal súťažiť v devätnástich, dlho predtím ako to malo nejaký zmysel. Bol som na troch súťažiach pred dvadsiatym rokom života a moje najlepšie umiestnenie bolo 5. miesto z toho dôvodu, že nás bolo v kategŕii iba 5. Je to pravda. Dokonca som sa strápňoval pred nejakým súťažiacim slovami: Keď si neprišiel zvíťaziť, mal si zostať doma. Ja som mal byť tým, kto zostane doma."

"To som tak zlý?" Práve som sa snažil v jeho egu zasiať semienka pochybností.

"Nechytaj ma za slovo, to som nepovedal. Ísť na súťaž pre teba nie je žiadúce kvôli niečomu inému, a to z týchto dvoch dôvodov."

"Poprvé, teraz robíš naozaj skvelé pokroky. Rastieš a silnieš každý týždeň. Keby si prešiel na prísnu dietu kvôli súťaži, tieto prírastky by sa zastavili. Podruhé, toto nie je postava hodná zrovnania s tým, ako by si mohol vypadať za ďalšie dva roky tvrdej práce. Počul si niekedy meno Dorian Yates?"

"Samozrejme, bol Mr. Olympia pred Ronniem, chlapík z Anglicka s tetovaním, ktorý sa nikdy nesmial."

"Dorian po prvýkrát súťažil až po dvoch rokoch, čo nie je zas tak dlhá doba, ale on urobil taký pokrok, ako vätšina kulturistov urobí za desať, dvanásť rokov tvrdej driny. Myšlienkou toho je, že počkal až do tej doby, pokiaľ si nebol úplne istý svojím víťazstvom. Neskôr, keď sa dostal medzi profesionalov, dva roky opôť tvrdo makal, aby urobil taký pokrok, ktorý by mu zaručil druhé miesto na profesionálnej súťaži, čo sa naozaj stalo. On si proste všetko naplánoval a všetko robil v správny čas."

"Takže hovoríš, že teraz ešte nemôžem súťažiť." Randy mrmlal, deprimovaný.

"Ak naozaj chceš, môžeš. Je to zábava a neľutujem toho štartovať tak mladý, ako som bol ja, ale ty máš výhodu v mojom vedení. Počúvaj ma a svoju prvú súťaž môžeš vyhrať. Dokážeš si predstaviť, aké krásne by to bolo?"

"Nádherné" dodal.

"Nie iba nádherné, ale tento výsledok by ti tiež dal prístup šampióna. Očakával by si, že vyhráš, a tiež by si o sebe tak premýšľal. Sebavedomie by z teba vyžarovalo každým smerom."

Randy sa opäť zasníval.

"Čo by sa stalo, keby sme išli na súťaž a vyhrali by sme?"

"AK sa to stane, nakoniec všetko je možné, sľubujem, že ja a Janet teba a akúkoľvek tvoju priateľku vezmeme na večeru, kde hlavným chodom bude právý homár. Budeš si môcť dokonca objednať nejaké víno, ako sa ti to páči?" "Dobré, ale neznášam homára" povedal. "To nevadí, môžeš si dať kurací šalát a na pitie vodu. Ano, som štedrý."

Odmlčal som sa, uisťoval som sa, že nie je príliš sklamaný. "Si v poriadku?" Dúfam, že nepôjdeš domov a neurobíš si z mojej tváre terč na šípky?" "Nie, máš vo všetkom pravdu. Chcel som tam ísť aj kvôli tomu, aby si počul, jak mi aplaudujú davy divákov." "Nabudúci rok, Randy, až nabudúci rok a budú aplaudovať o to viac, keď ma počúvneš."

Záver

Ach, tá netrpezlivosť mladosti. Divil by som sa, keby som ja v jeho rokoch počúvnul a ešte počkal mať takého trénera, proste niekoho, kto udáva rady a smer. Keď o tom premýšľam, aký som bol tvrdohlavý, a ako som bol presvedčený, že všetko viem a poznám, asi by som povedal nejakému svôjmu sprievodcovi, aby sa išiel vypchať. Našťastie pre Randyho, on bol o trocha viac vnímavý k radám a podpore od toho, ktorý si tým všetkým už prešiel pred ním. A práve kvôli tomu sa chlapec stane desaťkrát väčším kulturistom, než som kedy bol ja, a to ma teší.

 

 

Zdroj: bodybuilding.com